به گفته یک مقام بیمارستانی در هفته گذشته ۱۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو مصدوم شدند .

گردو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۵ نفر بر اثر سقوط از درخت گردو طی یک هفته گذشته در استان مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

محمدرضا شکوهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این مدت ۶ نفر در تویسرکان، پنج نفر همدان، سه نفر در ملایر و یک نفر در شهرستان نهاوند به علت سقوط از درخت دچار مصدومیت شدند.

وی اضافه کرد: سن بیشتر مصدومان سقوط از درخت گردو بین ۳۰ تا ۵۰ سال است و البته یکی از مجروحان بیش از ۶۰ سال سن دارد. رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مصدومان از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شدند و گزارش فوت یا قطع نخاع نداشته ایم.

شکوهی اضافه کرد: به طور حتم از ۲۰ شهریور با آغاز زمان گردو تکانی شمار حوادث ناشی از سقوط نیز افزایش می یابد که امید می رود با رعایت نکات آموزشی شاهد مرگ و مصدومیت افراد نباشیم.

وی یادآوری کرد: ۷۱ نفر سال گذشته بر اثر سقوط از درخت گردو در استان همدان دچار آسیب شدند و یک نفر هم فوت کرد. مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۴۱ نفر از مصدومان دچار تروما (ضربه) و آسیب ستون فقرات، ۱۶ نفر آسیب و تروما قفسه سینه و گردن، ۱۲ نفر تروما و آسیب دست و پا و ۲ نفر از مصدومان دچار ضایعه نخاعی شدند که این آمار در سال ۱۴۰۱ یک فوتی و ۸۴ مجروح بود.

شکوهی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از حادثه سقوط از درخت گردم باغداران از افراد توانمند و باتجربه برای گردو تکانی استفاده کرده و از بکارگیری افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، سالخورده و معتاد به موادمخدر پرهیز کنند.

کد خبر 879259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha